Klachtenregeling

Waar mensen werken worden weleens fouten gemaakt of zijn er misverstanden. Ouders gaan met vragen, opmerkingen en/of klachten in eerste instantie altijd naar de leerkracht van hun kind. Het is ons streven dat elke leerkracht zowel de ouders als het kind serieus neemt en samen met hen op zoek gaat naar een zo goed mogelijke oplossing voor het probleem dat ontstaan is. Als u het gevoel heeft dat er niet goed naar u geluisterd wordt of u er samen met de leerkracht niet uitkomt kunt u een gesprek aanvragen met de bouwcoördinator, kwaliteitscoördinator of directeur. Bent u daarna nog steeds niet tevreden met de oplossing en wilt u een klacht indienen dan kunt u met uw klacht terecht bij de interne vertrouwenspersoon van onze school of de externe vertrouwenspersoon van de stichting. In een schema samengevat ziet de klachtenprocedure er als volgt uit:

  • Overleg met de leerkracht
  • Overleg met de kwaliteitscoördinator of bouwcoördinator
  • Overleg met de directeur
  • Overleg met de interne vertrouwenspersoon
  • Overleg met de externe vertrouwenspersoon
  • Klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie

 

De kwaliteitscoördinator is:

Stephan Jacobs (stephanjacobs@josephscholen.nl)

 

De bouwcoördinator van de onderbouw is:

Boukje Brouwers (boukjebrouwers@josephscholen.nl)

 

De bouwcoördinator van de middenbouw is:

Luuk Keeman (luukkeeman@josephscholen.nl)

 

De bouwcoördinator van de bovenbouw is:

Marlies Stijne (marliesstijne@josephscholen.nl)

 

De directeur van onze school is:

Ilse Buijtels (ilsebuijtels@josephscholen.nl)

 

De interne vertrouwenspersonen van onze school zijn:

Boukje Brouwers (boukjebrouwers@josephscholen.nl)

Els Jansen (elsjansen@josephscholen.nl)

 

De externe vertrouwenspersoon van onze stichting is een medewerker van de GGD. 

 

De landelijke klachtencommissie is te bereiken via:

Postbus 85191

3508 AD Utrecht

info@onderwijsgeschillen.nl